Organic products trade show at UTFPR: atitudes and motivations regarding the consumption of organic foods

Authors

  • PADILHA, Ana Flávia Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Câmpus Pato Branco, NEA-PR - Núcleo de Estudo em Agroecologia e Produção Orgânica do Sudoeste do Paraná
  • VARGAS, Thiago de Oliveira Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Câmpus Pato Branco, NEA-PR - Núcleo de Estudo em Agroecologia e Produção Orgânica do Sudoeste do Paraná
  • COSTA, Brendo Henrique da Silva Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Câmpus Pato Branco, NEA-PR - Núcleo de Estudo em Agroecologia e Produção Orgânica do Sudoeste do Paraná
  • SOUZA, Daniel Macedo Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Câmpus Pato Branco, NEA-PR - Núcleo de Estudo em Agroecologia e Produção Orgânica do Sudoeste do Paraná
  • OLIVEIRA, Aline Santos de Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Câmpus Pato Branco, NEA-PR - Núcleo de Estudo em Agroecologia e Produção Orgânica do Sudoeste do Paraná

Keywords:

agroecology, organic agriculture, diversification, consumer

Abstract

Much has been discussed about the ecological food production, as well the advantages for
the consumers, especially the nutritional view and zeal for the environment, considering the
current world’s technological innovations. In this way, FEPOUT - UTFPR’s Organic Products
Fair, is an alternative to approach the consumers to this type of product, including students,
servers, and external community. By the way, the project results from the creation of the first
Study Center of Agroecology and Organic Production of southwestern Paraná (NEA_Sudoeste_
PR). Therefore, the fair was able to strength and motivated the agroecological practices of
organic food production and the environment’s preservation and biodiversity.

Published

2018-08-20